ღია სამოდელო გაკვეთილი ხელოვნებაში
პედაგოგი: ხათუნა პაქსაშვილი
VIII კლასი ( II საფეხური)
მოსწავლეთა რაოდენობა - 6 მოსწავლე
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები _ მოსწავლეებიშეიტყობენ: 1.ადრეული რელიგიური ფორმების შესახებ.
2. როგორ მივიდა საზოგადოება მრავალღმერთიანობიდან ერთღმერთიანობამდე. 3. მსოფლიო რელიგიის შესახებ.
4. საქართველოში არსებული რელიგიების შესახებ.
5.საუბრობს, აღწერს დაახასიათებს საქართველოში მდებარე კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლს.
6აღწერს მსოფლიო რელიგიების სალოცავებს. ( ასევე ადრეული ხანის სამლოცველო- კატაკომბებს).
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები: მიმართულება _ გამოყენებითი ხელოვნება
მოსწავლე იკვლევს და ისაუბრებს რელიგიის ადრეული ფორმების შესახებ .
ისაუბრებენ სქართველოში არსებული რელიგიების შესახებ
მოსწავლე საუბრობს მსოფლო რელიგიების სალოცავების შესახებ.არქიტექტურული ფორმების, ინტერიერისა და ექსტერიერის შესახებ.
თანმიმდევრობა გაკვეთილის დაწყებისთანავე - მასწავლებლის მითითებით, მოსწავლეები წარმოადგენენ საშინაო დავალებას, გაიხსენებენ უძველესი ადამიანის რელიგიურ წარმოდგენებს, საუბრობენ რელიგიის ადრეულ ფორმებზე (ტოტემი, კერპთაყვანისმცემლობა, მონოფიზიტობა, დიოფიზიტობა,ზოროასტრიზმი)) (10წთ)
მასწავლებელი ავალებს მოსწავლეებს ჩამოთვალონ აღმოსავლური რელიგიები მათი წარმოშობის მიხედვით (5წთ)
შემდეგ ვახდენ კლასისის ჯგუფებად დაყოფას და თითოეულ ჯგუფს ვაძლევ სამუშაოს :
ჯგუფი 1. _ ბუდიზმი და მისი წარმოშობა (ბუდისტური ტაძარი)
ჯგუფი 2. _ იუდაიზმი და მისი წარმოშობა( სინაგოგა)
ჯგუფი 3. _ ქრისტიანობა და მისი წარმოშობა(ქრისტიანული ტაძარი)
ჯგუფი 4 ._ ისლამი და მისი წარმოშობა(მეჩეთი)
ჯგუფი 5. _ შემფასებელი : ამა თუ იმ მოვლენათა ფაქტების შეფასების კრიტერიუმები . მაგ: რა განსხვავებაა მსოფლიოში არსებულ რელიგიებსა და ქრისტიანულ რელიგიას შორის?
ჯგუფში შეიძლება გაერთიანდნენ 2-5 მოსწავლე .
(დავალება წარმოადგენენ ფოტომასალაზე დაყრდნობით)
მასწავლებელი განიხილავს რამდენად მნიშვნელოვანია მოსწავლეთა აზროვნებისთვის სწორი , ეფექტური შეკითხვების დასმა. ეს პროცესი მიმდინარეობს 10 წუთი . ამის შემდეგ იწყება თითო ჯგუფიდან ლიდერის პრეზენტაცია. თითოეული მათგანი წარმოადგენს თავისი ჯგუფის მიერ მოძიებულ მასალას, ინფორმაციას. შემდეგ დაფაზე ვახდენთ მოპოვებული ინფორმაციის საერთო და განსხვავებული აზრის აღმოჩენას ვენის დიაგრამის საშუალებით.
ცოდნის განმტკიცების მიზნით, ვიყენებთ ერთ-ერთ მეთოდს _ ,, ვიცი ვისწავლე და მინდა, ვიცოდე ”.
"ვიცი”_ წერენ ყველაფერს, რაც მათ იციან .
"ვისწავლე”_ წერენ,რაც,შეიტყვეს ახალი .
"მინდა ვიცოდე”_ წერენ იმას, რაც აინტერესებთ .
შეფასება: ვიწყებ მოსწავლეების შეფაებას სამი კომპონენტისა და ქვეკომპონიმენტი სმიხედვით :
1 . ჩაართულობა
2. პროექტები
3. საშიანაო და საკლასო დავალებები
ქვეკომპონიმენტებია:
1. დისკუსია და პრობლემის გადაჭრა
2. ინფორმაციის მოპოვება
3 . ნაშრომის პრეზენტაცია
საკლასო მენეჯმენტი/ საგანმანათლებლო რესურსები: კალმისტარი,ფურცლები, ცარცი, დაფა, პროექტორი, კომპიუტერი, საყმაწვილო ენციკლოპედია, მსოფლიო რელიგიები. Openofrice.org presentacion, word
http:\\ ka. Vikipedia.org
Images., google.ge
VIII კლასი ( II საფეხური)
მოსწავლეთა რაოდენობა - 6 მოსწავლე
აქტივობის მიზნები და მისაღწევი შედეგები _ მოსწავლეებიშეიტყობენ: 1.ადრეული რელიგიური ფორმების შესახებ.
2. როგორ მივიდა საზოგადოება მრავალღმერთიანობიდან ერთღმერთიანობამდე. 3. მსოფლიო რელიგიის შესახებ.
4. საქართველოში არსებული რელიგიების შესახებ.
5.საუბრობს, აღწერს დაახასიათებს საქართველოში მდებარე კულტურული მემკვიდრეობის ძეგლს.
6აღწერს მსოფლიო რელიგიების სალოცავებს. ( ასევე ადრეული ხანის სამლოცველო- კატაკომბებს).
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მისაღწევი შედეგი/ინდიკატორები: მიმართულება _ გამოყენებითი ხელოვნება
მოსწავლე იკვლევს და ისაუბრებს რელიგიის ადრეული ფორმების შესახებ .
ისაუბრებენ სქართველოში არსებული რელიგიების შესახებ
მოსწავლე საუბრობს მსოფლო რელიგიების სალოცავების შესახებ.არქიტექტურული ფორმების, ინტერიერისა და ექსტერიერის შესახებ.
თანმიმდევრობა გაკვეთილის დაწყებისთანავე - მასწავლებლის მითითებით, მოსწავლეები წარმოადგენენ საშინაო დავალებას, გაიხსენებენ უძველესი ადამიანის რელიგიურ წარმოდგენებს, საუბრობენ რელიგიის ადრეულ ფორმებზე (ტოტემი, კერპთაყვანისმცემლობა, მონოფიზიტობა, დიოფიზიტობა,ზოროასტრიზმი))
მასწავლებელი ავალებს მოსწავლეებს ჩამოთვალონ აღმოსავლური რელიგიები მათი წარმოშობის მიხედვით (5წთ)
შემდეგ ვახდენ კლასისის ჯგუფებად დაყოფას და თითოეულ ჯგუფს ვაძლევ სამუშაოს :
ჯგუფი 1. _ ბუდიზმი და მისი წარმოშობა (ბუდისტური ტაძარი)
ჯგუფი 2. _ იუდაიზმი და მისი წარმოშობა( სინაგოგა)
ჯგუფი 3. _ ქრისტიანობა და მისი წარმოშობა(ქრისტიანული ტაძარი)
ჯგუფი 4 ._ ისლამი და მისი წარმოშობა(მეჩეთი)
ჯგუფი 5. _ შემფასებელი : ამა თუ იმ მოვლენათა ფაქტების შეფასების კრიტერიუმები . მაგ: რა განსხვავებაა მსოფლიოში არსებულ რელიგიებსა და ქრისტიანულ რელიგიას შორის?
ჯგუფში შეიძლება გაერთიანდნენ 2-5 მოსწავლე .
(დავალება წარმოადგენენ ფოტომასალაზე დაყრდნობით)
მასწავლებელი განიხილავს რამდენად მნიშვნელოვანია მოსწავლეთა აზროვნებისთვის სწორი , ეფექტური შეკითხვების დასმა. ეს პროცესი მიმდინარეობს 10 წუთი . ამის შემდეგ იწყება თითო ჯგუფიდან ლიდერის პრეზენტაცია. თითოეული მათგანი წარმოადგენს თავისი ჯგუფის მიერ მოძიებულ მასალას, ინფორმაციას. შემდეგ დაფაზე ვახდენთ მოპოვებული ინფორმაციის საერთო და განსხვავებული აზრის აღმოჩენას ვენის დიაგრამის საშუალებით.
ცოდნის განმტკიცების მიზნით, ვიყენებთ ერთ-ერთ მეთოდს _ ,, ვიცი ვისწავლე და მინდა, ვიცოდე ”.
"ვიცი”_ წერენ ყველაფერს, რაც მათ იციან .
"ვისწავლე”_ წერენ,რაც,შეიტყვეს ახალი .
"მინდა ვიცოდე”_ წერენ იმას, რაც აინტერესებთ .
შეფასება: ვიწყებ მოსწავლეების შეფაებას სამი კომპონენტისა და ქვეკომპონიმენტი სმიხედვით :
1 . ჩაართულობა
2. პროექტები
3. საშიანაო და საკლასო დავალებები
ქვეკომპონიმენტებია:
1. დისკუსია და პრობლემის გადაჭრა
2. ინფორმაციის მოპოვება
3 . ნაშრომის პრეზენტაცია
საკლასო მენეჯმენტი/ საგანმანათლებლო რესურსები: კალმისტარი,ფურცლები, ცარცი, დაფა, პროექტორი, კომპიუტერი, საყმაწვილო ენციკლოპედია, მსოფლიო რელიგიები. Openofrice.org presentacion, word
http:\\ ka. Vikipedia.org
Images., google.ge
0 comments:
Post a Comment